tisdag 12 april 2011

Inte snöfritt ännu



Inte är det snöfritt ännu men om sådär 2 veckor kanske. Den brukar vara väck innan sista april, för då har vi alltid hunnit räfsa bort gala löv och sånt.
I rabatterna runt huset är det ingen snö och då kryper växterna genast fram...om än lite försiktigt:)



Dillpionen är alltid först men så står den ju mot söder och får tidig sol.
Vårkragen älskar jag. Den är som ett solfång då den är så snabb att få blommor. Såg inga blommor idag men vilken dag som helst så kommer dom.
Primulornas bladrosetter är också snabba på att visa sig.
Vårlökarna har jag i rabatter där snön ännu är ca 30 cm djup så dom ser jag inte än på ett tag.

5 kommentarer:

  1. ja,,det e la i rabatterna som det ska va snöfritt nu, gräsmattan kan ha sitt täcke över sig ett tag till så den inte behöver klippas, för det har du väl inte tid med nu :)

    SvaraRadera
  2. Ahh, det artar sig ser jag;)) Då är det snart full rulle hos fru Nilsson förstår jag. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Den rosa dillpionen såg jag skott från igår. Lite bleka och klena så de kommer nog inte med knopp i år heller.
    Härligt att snön snart är borta hos dig också.
    Ha det riktigt gott och kratta lagom ;-)
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Hej Bitte!
    Våren har kommit lite längre hos dig än här, men jag är snart ikapp :=)
    Önskar dig en härlig dag!

    SvaraRadera
  5. Än har jag inte orken att fixa till det i trädgården men jag nöjer mig med att komma in här och kolla dina fina växter :-)

    SvaraRadera