torsdag 5 november 2015

Snart vinter


I morse var det en minusgrad och det var en aning frost. Jag önskar att det vill frysa på riktigt nu så inte katterna kan bajsa i rabatterna och Zebben käkar upp det.
Natten till första Advent då önskar jag att det ska snöa med fluffiga flingor och det får gärna komma ner 2 decimeter med snö. Det skulle vara helt perfekt.

Jag har handlat en hel del nytt inför julpyntandet. Riktigt kul faktiskt. Det har inhandlats en fluffig röd pläd och en grå och två röda fluffiga kuddar. Nya rödrutiga dynor till köket och en ny vaxduk i beige med smala röda rutor.
En blå ljusslinga köptes också men jag vet inte var jag ska ha den. Jag har sytt två nya röda kuddar.

Igår köpte jag vita blockljus och grön mossa som jag arrangerat på ett vitt fat. Gröna växter och vit och grön mossa plus den lilla skylten "Välkommen" blev ett fint arrangemang till matsalsbordet. När advent kommer, då sätter jag in vita hyacinter i arret och byter skylten till "God Jul".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar