söndag 7 juni 2020

Sköna sommaren är här


Nu har det varit många underbara sommardagar och regn har vi fått, tyvärr inte så mycket som växterna behöver. När jag ska plantera nya växter så är jorden torr redan efter några centimeter. Tur att vattentunnan blev fylld vid gårdagens regn.

Allt växer så snabbt nu. Man ser skillnad mellan ena dagen och nästa. Än så finns det växter som inte visat sig eller som ser ut att vara skrutt. Jag har iallafall bestämt mig för att inte ha alltför bråttom med att gräva bort dom och ersätta med nya eftersom jag vet att ibland så kommer dom till liv igen.
Vid rensningen i rabatten vid växthuset så har jag insett att jag rensat bort Slingerstormhatten och ledsamt även Evert Nilssons Campanula "Snövit". Det känns ledsamt men jag hade så bråttom och ville bli klar snabbt med rensningen.

Acer palmatum "Bloodgood" ser fin ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar