lördag 12 juni 2010

Konstigt väder



Vädret har verkligen varit föränderligt idag. Morgonen bjöd på värme och sol. Så kom blåsten och därefter blev det helt vindstilla och ett fint regn. Alldeles nyss så började det blåsa igen.
Jag har varit ute och njutit i regnet en stund. Det luktar så frisk under och efter regn.

Svavelpionen blommar fint nu och klarar sig utan stöd. Jag har varit ute och satt stöd på flera av pionerna. De unga behöver stöd för att inte gå av nere vid marken, då det blåser.



Lilla Pippipölen har blivit Groddpöl, för nu finns där några yngel. Jag missade visst några då jag hovade bort hela groddyngel-klumpen men det gör inget. Jag gillar grodor.
Vårtöreln är ett gissel men den fungerar där för det är bara sten där så den kan inte invadera några andra växter.



Blir ni less på pionbilder...hjälps inte för jag älskar dom:)



Den är vacker eller hur.. Jag har tagit bort nästan alla Aklejor på grund av de eländiga krypen som äter dom men några aklejor är kvar.




Kjell jobbar så intensivt med ogräsrensning så han måste få ta en vilopaus :))

2 kommentarer:

  1. Nej, man kan väl inte bli less på att se bilder av Pioner, dom som är så vackra. Är det en vit Rosenpion på den första bilden?
    Här har det varit liknande väder, visserligen varmt men blåsigt och många korta regnskurar nu på kvällskvisten.
    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Godmorgon. Nej blommorna är svagt rosa, det är ljuset/solen som luras.
    Idag skiner solen och det är 24º varmt men lite blåst.

    SvaraRadera