lördag 7 maj 2011

Sol efter kall natt

Natten har varit vinterkall. Klockan tre var det -4º. Jag smög mig ut till växthuset med ljuslyktor och värmeljus. Därinne var det bara tre plusgrader trots värmefläkten. Måtte det vara slut på dessa grymt kalla nätter nu.

Dagen bjuder på sol och värme och det känns underbart.
Jag har gått en liten runda i trädgården och det är fantastiskt vad växterna är tåliga.

En trist sak är att jag inte ser det allra minsta av "Burning Harts". Jag är ganska så säker på var jag planterade den. Sjömanshjärtat blommar och då borde det väl ha kommit upp något som visar att den är vid liv.
Till min glädje så har P. obovata tittat upp. Jag fick den av Helen (Tankar från min trädgård)förra året.

Nu ska jag ut och njuta av solen. Trevlig helg önskar jag dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar