fredag 23 september 2011

Juli

Eftersom jag varit frånvarande sedan 6 juli så kommer här lite bilder från tiden därifrån till nu. "Barret" är från 7 maj men de andra bilderna är från 5 juli.. Barret har just fått stenar under sig.
Hemerocallis 'Carmen Marie' var tydligen först ut att blomma. Hon var en av årets beställning från Bourdillon. Hon är genuint rosa, något som jag haft svårt att hitta förut.
Druvan, Silga, klippte jag in ordentligt i höstas men det syns inte i år. Nu har vi (läs: Kjell) tagit in alla klasar och kokat saft av dom.
Jag hade oönskade hyresgäster i växthuset i sommar. Helt plötsligt vimlade det av getingar. Efter mycket letande så insåg jag, att jag sabbat deras bo som var där det röda krysset visar. Stackarna försökte bygga upp boet igen men den tanken sabbade jag genom att spruta ugnsrengöring där...inte konstigt att mina tomater gav så mycket och snabbt frukt :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar