tisdag 27 september 2011

Några favoriter

Ett gräs som faller mig helt i smaken. Jag tog bort de växter som var planterade runt om Silver Havren. Det känns bra men jag undrar vad Eremurus tycker om att ha fått flytta. Kanske tar jag bort gräset nästa sommar. Det tar stor plats och jag har en liten tanke, att sätta alla gräs i en rabatt men vi får väl se vad det blir.
Det här är en växt som jag blivit väldigt förtjust i - Verbena hastata. Den är ståtlig, stadig och blommar från tidigt till sent...jag som inte gillar lila :))där ser man
Detta är helt klart favoriter bland liljorna. Dom är trogna och blommar snällt. Dessutom blir dom bara fler och fler. Lyser som små solar vid baksidan av uteplatsen.

2 kommentarer:

  1. Vackra favoriter!
    Jag gillar dom alla tre.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Verbena hastata gillar jag jättemycket, har både den lila, rosa och nu senast den vita:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera