fredag 28 augusti 2015

Hösten närmar sig


Efter en månad med strålande sol så kom regnet och jag vill nog säga "äntligen", för det har varit så otroligt torrt i rabatterna så jag välkomnade regnet.
Nu känns det att hösten är på gång för vindarna är småkyliga.

Idag har jag grävt bort en stor ruggen med jätterams. Älskar ramsen men jag har en rugge kvar så nu flyttade jag ett parasollblad till platsen där ramsen stod. Paraollbladet stod förut i sol och torka men nu står den i skugga med endast morgonsol. Hoppas det blir fint.

Jag funderar på tigerliljorna. Dom är fina men dom står tillsammans med rosa phlox och rosa liljor så det känns inte bra. Kanske jag ska flytta ruggen till samma rabatt som parasollbladet. Där står bara två stycken tigrar sedan förut.

Ska fortsätta med vita rabatten också. Där är det jobb minsann...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar