tisdag 1 september 2015

Trädgårdsarbete


Idag har vi ägnat oss flyttning. Ja, inte så att vi själva har flyttat, utan vi har flyttat buskar.

Från blå rabatten hämtade vi ...jaa, nu står det stilla. Jag har glömt namnet på busken men en brokbladig kornell är det i allafall. Den planterade vi mot vägen där vi redan har några buskar. Jag vill att dom ska växa samman så de bildar en häck av blandade färger.
Från framsidan (mot Veronica) tog vi upp Weigela florida "Korea", Rosenprakttry som inköptes nu i början av augusti. Vi flyttade en av buskarna som redan stod där mot vägen. Jag tror att det var en ...sådärja, nu försvann minnet igen. Det är iallafall en gul Diabolo. Hur sjutton kan minnet bara dunsta helt tvärt???

I morgonkväll är det växtlotteri i den lokala föreningen. Jag tar med mig en Germanium macrorrhizum Flocknäva, en Sisyrinchium Gräslilja och en Geranium Phaeum Brunnäva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar