torsdag 1 juli 2010



Idag är det grått men kvavt ute. Det blir säkert åska...fast jag har ingen huvudvärk så det kanske inte är Tor som ska komma, kanske det är regn...jaja, det märks väl.
Igår kom några åskknallar och en liten skvätt regn.

Gissa vad jag vill att ni ska se på denna bilden..jo, jag har ju markerat att irisen kommer att blomma snart. Jag är inte säker på vem det är förrän jag får se färgen. Det kan ju hända att jag flyttat runt den:))



Ser ni vilket bra krypin det finns för (oönskade) katter. Flera mornar när jag går upp och kikar på firrarna så är det nån katt som kikar fram och skrämmer vettet ur mig. Nu fick du alltså förklaringen till att jag saknar vett hihihi



Piprankan fick jag klippa ner ganska mycket men nu ser den ut att komma igång.



Titta här..plats finns för nya dagliljor:))



Telekians blad gillar jag. Blommorna brukar jag klippa bort men med dåligt samvete för bina och fjärilarna dras till dom. Få se om jag står ut med blommorna i sommar men visst är bladen härligt stora..

2 kommentarer:

  1. Åh så fint och frodigt det ser ut:) Din damm ser så fin ut, Göran håller på att gräva mer på vår så jag hoppas att det blir klart till hösten för det är så fint med damm:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Tack Monne...men du, jag skulle allt bra gärna ha lite kullar och skogigt och stenar men det är alldeles platt...platt som en pannkaka,,,men jag gillar pannkaka :))

    SvaraRadera