lördag 18 september 2010

Från en av sommarens trädgårdsresor



Jag och min trädgårdsvän UllaH följde med på en resa till Nordmaling i sommar. Det var tre trädgårdar vi skulle besöka.
Den första var en vacker Rosenträdgård med klar inspiration från England. Mycket vackert men det jag förll pladask för var bäcken och teglingen på denna vägg



Urnorna föll mig också i smaken:)



Den andra trädgården vi besökte var en trädgård under förvandling/uppbyggande och det var superkul att lyssna på ägarinnan. Hon var eprudlande glad och berättade om vad hon skulle göra...helt fantastiskt att lyssna på.

Den sista trädgården var bara helt underbar. Mycket naturmaterial och fiffiga ideér, tex så hade hon gjort ett pionstöd av mini gärdsgård. Planket mot grannen hade ett "tak" av klippta granar. Jag kan inte förklara men det var super, super härligt att vandra runt där. Sittplatser lite varstans, såna som smyger in i naturen.
Dit vill jag åka nästa sommar också:)

2 kommentarer:

  1. Förstår att du föll för bäcken o tegelväggen och krukorna:) Jag föll jag också:) Ni verkar ha haft en trevlig resa du och Ulla och nu kan du göra om den igen med hjälp av bilderna:)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Ja Monne, du ska veta att jag ofta, ofta tittar på bilderna. Det var fantastiskt:))synd att jag inte fotade mera.
    Ha det gott

    SvaraRadera