onsdag 1 september 2010

Dom tog sig



Tänk att den såg så förtorkad ut i våras men har tagit sig så bra. Den har till och med vuxit jättebra i sommar. Nu hoppas jag att hösten inte ställer till något eller det kanske är vintern som jag ska rädas. Det vill ju till att träden hinner slumra till innan kylan kommer.

Galaxy har skjutit mycket längst ner. Hon har också tagit sig fint efter vårtorkan men inte har hon behagat att blomma i år heller. Nu har jag bestämt att det blir en flytt igen till sommaren OM hon inte blommar till våren.



Jag trodde aldrig att detta skulle klara sig i min zon och det såg verkligen illa ut i maj. Det var bara såpass att man såg att det fanns liv i det. Nu ser det bra ut men inga blommor, fast det kanske inte blommar första året.



Just nu njuter jag av Lilium siberia och många andra blomster. Helt fantastisk vad det blommar fortfarande. Jag har klippt bort de bruna ståndarna/pistillerna eller vad dom nu heter. Det brukar alltid regna då denna lilja blommar och då blir den brunfläckig, så i år klippte jag bort dom och får njuta av de snövita:)

1 kommentar:

  1. Åh, vad 'Flamingo' är snygg. Hittar jag ett bra ställe för en sådan så blir det inköp direkt:)) Vi har flera Magnolior som aldrig har blommat så misströsta inte. Mitt stackars tulpanträd blir mindre för varje år eftersom de jäkla rådjuren äter av det varenda år:( Liljorna är underbara nu och doften ligger tung över trädgården man skulle komma på ett riktigt bra medel mot de röda äckliga bara:)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera