lördag 18 september 2010

Inspirerad efter besöket på Fårskäret



Ja, jag har börjat:))Blev ju så inspirerad efter trädgårdsbesöket på Fårskäret, så jag...ok Kjell, har flyttat två thujor till staketet mot nya grannen. Synd bara att staketet är så lågt. Jag ska flytta två eller tre thujor till och sen ska det bli grus och stenar istället för jord. Jag har redan planterat två Azaleor och en Rhodda. Min förhoppning är att thujorna ska ge lite solskydd. Har även idéer på vad mera som ska dit...gu´vad jag längtar till nästa sommar då jag får fixa färdigt detta:))

Det är detta som inspirerat mig. Granarna kan jag inte få som tak hos mig men det gör inget, jag fixar nåt annat.



Så otroligt enkelt men vackert ändå



Någon gammal korgstol har jag inte men jag hittar säkert något annat att placera i min "rabatt". Jag har fått tag på vita glasklot som jag nog ska placera där inne bland thujorna och stenarna och några hostor lär hitta dit också:)Jo, jag hoppas att Flikfeberroten, Triosteum pinnatifidum får plats där. Den måste jag gräva bort för en av thujorna ska stå där den är. Det är inte helt omöjligt att jag tar bort en del av lilarabattens bredd så jag får bättre plats...vi får se..

4 kommentarer:

  1. Åh så fint det kommer att bli Bitte, förstår att du längtar till nästa vår:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Jag tror att du med längtar till nästa vår, då du får göra klart runt dammen. Ska bli jättespännande att se vad du hittar på:))
    Kram

    SvaraRadera
  3. Förstår att du längtar så fint som det kommer att bli.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Varför gräver du ner växterna? Ha dom i krukor istället då är det mycke lättare att flytta dom. tipsra gurekva.
    (ps detta är en ironisk kommentar)

    SvaraRadera