fredag 15 maj 2020

Drömmer om sol och värme


Det är mitten av maj men vädret är inte skönt. Det kommer små hagelskurar lite nu och då och temperaturen visar inte mer än runt 8 grader. Solen lyser varmt men vindarna är kalla. Nu är jag less på det här vädret. Jag vill ha värme så det börjar växa i rabatterna.

Den här isiga vintern och våren har tagit död på de flesta Heuchera, tror jag. Man ser bara en massa torkade blad. En del av dom har börjat få några små nya blad men jag tror att de flesta är slut på. Jätte trist

Jag hittade en bild på Zebben då han lekte och badade i dammen. Det måste ha varit sommaren 2017. Husse hade städat och spolat i nytt vatten och jag hade tagit bort alla växter. Fiskarna tog vi bort 2013 eller 2014. Man kan inte ha växter och fiskar i en damm då man har en hund som plaskar runt där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar