onsdag 13 maj 2020

Rabatten tar form


Nu har jag grävt bort grässvålen, rensar från rötter och fyllt med några säckar kogödsel. Jag glömde att jag skulle gödsla med hönspelletsen så nu får jag försöka att komma ihåg att lägga i den då jag planterar växterna.
Jag flyttade Dagliljan som fanns där. Den hamnade nära klörsbärsträdet , alltså på hitre sidan så jag ser den direkt då jag kommer in i trädgården.


Hostan som redan fanns där, den flyttade jag fram så bladen ska nudda zinkfatet. Till vänster om den har jag planterat den underbara Primula Captain Blood. Den kom med posten idag. En jättefin planta.
På vänster sida om Hostan finns redan Tigerliljor. Jag är inte helt säker på att dom ska vara kvar men tills det är dags att plantera ut växterna från växthuset så får dom stå kvar.

Det var ju denna rabatt som jag hade planerat så många växter i men tyvärr är den för liten förr allt jag ville ha och jag kan inte bredda den för då kommer den för nära tvättlinan och den kan inte förlängas för så kan man inte gå till vänster om dammen. Så var det med de drmmarna men jag kanske kommer på någon annastans där jag kan plantera allt jag ville ha. Kanske i den gul/oranga rabatten som jag nästan tömde i höstas. Där är det jättefin jord. Ja, så kanske det blir

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar