söndag 10 maj 2020

Länge sedan sist

Tänk att det går så lång tid mellan mina inlägg. Jag hinner glömma bort att jag har en blogg.
Vad kan det vara som tar all min tid så jag inte skriver något här? Jaa, jag har ingen aning faktiskt. Jag vet jag jag tänker varje gång, att NU ska jag var aktiv här men sedan händer något som får mig att glömma. Nåja, här är jag nu iallafall


Undrar hur länge man måste vänta på sommar och värme. Denna vinter har varit snöfattig och det gjorde att jag började inbilla mig att våren skulle komma tidigt och bara vara en kort stund och sedan skulle försommaren komma med sol och värme. Tyvärr så bedrog jag mig. Det är nu mitten av maj (nästan) och jag har fortfarande värmen på i växthuset. Troligen blir jag utfattig då elräkningen kommer.

Ifjol reducerade jag tre rabatter i tanke att flytta till lägenhet men kan du gissa vad jag har gjort under vintern? Jo, jag har planerat en eller två nya rabatter. Dessutom beställde jag pioner från Pionsällskapet och det innebär ju att jag måste ha en trädgård i slutet av oktober så jag kan plantera de pioner jag beställde. Det innebär nog att jag blir kvar här


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar