lördag 23 maj 2020

Mitt element


Mitt element måste vara vatten. Jag älskar regn oavsett om det är ett fint duggregn eller om det är ett forsande hällregn
Min absolut skönaste plats är vid havet när det stormar och vågorna slår mot strandens stenar.
Finns inget hav att njuta av så duger en sjö.

När jag var 18 år eller egentligen skulle jag fylla 18 år om två veckor då jag och min kompis Karin började jobba på en bogserbåt. Det var s/s Granö hos Bröderna Wibergs Rederi i Husum. Den första resan gick norrut för isbrytning. De senare resorna gick mellan Södertälje och Kotka. Kotka ligger längst in i Saimakanalen och Ryssland. Det var tuffa resor eftersom det inte fanns någon frysbox ombord och vi kunde ligga ute i veckor innan vi nådde Kotka. Det var fint utefter Finska skärgården.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar