torsdag 10 december 2009

Bara regn


Vilken konstig decembermånad. Bara regn och regn.
Undrar om det finns någon trädgård nästa år eller om alla växter ruttnat bort.
Jag gick en runda igår för att se vad som är grönt fortfarande. Det finns fler växter än jag tänkt på men det är klart,jag har ju inte sett dom tidigare vintrar för då har snön dolt dom.

Lavendeln ser ut att må bra och Rhoddorna är alltid gröna men det ser ut att bli få blommor till våren. Det har säkert med den torra sommaren att göra. Jag kunde inte se någon blomning på Heleborus.

3 kommentarer:

  1. Ja, här har visserligen varit hyfsat väder den senaste tiden men det är grått, så infernaliskt grått o trist. Vi har ju tagit bort nästan all gräsmatta till förmån för grusgångar och det är ju en himla tur för vi hade inte kunnat gå i trädgården annars, det hade varit rena träskmarkerna då:))

    SvaraRadera
  2. Fast vi bor i söder, på västkusten, och sällan har någon snö, finns det massor med knoppar i julrosorna ;-)))Såg i kvällspressen som jag tjuvläste i butiken i kväll att kylan är på väg. Då kommer nog snön också.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera