torsdag 3 december 2009

Sommarbilder



Nu när det är vinter och trädgården sover sin vintersömn så blir det inga nya trädgårdsbilder. Jag kan naturligtvis fota vackra vintervyer så småningom IFALL vi får mera snö men jag vill titta på blommor NU. Det behovet tillfredställer jag genom att titta på bilderna från i somras och nu har jag börjat att plocka bland gamla bilder. Ska ta mig i kragen och scanna trädgårdsfoton som är i pappermodell.
Cosmos är en växt som jag sår varje år.

Lilium regale måste jag troligen köpa nya lökar av, för jag tror att rådjuren ätit upp de flesta.


En tidig bild av båten.

3 kommentarer:

  1. Jo visst sitter man nu och bara dreglar över alla bilder från i somras:) Men det går så hiskeligt fort nu så det är inte klokt. Snart är vårsolens första strålar här och allt börjar om igen.

    SvaraRadera
  2. Det är därför vi har vintermörker! Annars skulle vi inte märka hur vakcert det är på våren.

    SvaraRadera
  3. Ja, ni har troligen rätt. Med förståndet (jag har faktiskt ett sådant) så vet jag att det går med en väldig fart och vips är det vår och man ska hinna allting men det känns drygt att veta att vintermörkret ska vara så lääänge.

    SvaraRadera