tisdag 15 december 2009

Nu är det vitt

Äntligen har den där riktiga snön kommit. Nu är det massor med vit fluffig snö, precis som det ska vara i december och absolut på jul.
Det är så fint när allt är inbäddat i den fluffiga snön. Hoppas att det dröjer innan de eländiga fyrfota typerna kommer och saboterar den orörda snön.
När jag ska fota min snöiga trädgård vill jag inte att det ska finnas forspår där men det lär snart bli så ändå. Rådjuren trampar ju runt och grannen genar förbi dammen då han ska hit.
Längre fram i vinter så kommer det att finnas spår av små fötter och snögubbe och snögrotta lär det bli...om detta skriver jag när det blir aktuelt. Just nu bara myser jag över det vita därute.

3 kommentarer:

  1. Här är jag nu..:)
    Lägger dig i "favoriter" så jag inte tappar
    bort dig...ska kolla lite i din blogg nu.
    Kram Ia

    SvaraRadera
  2. Ja, nu skulle det vara vackert med lite vitt här också:) Det började så bra med några dagar med frost sedan kom det lite pudersnö precis lagom för att man skulle få lite julkänsla, men som vanligt här nere så är det plusgrader nu och grått o pissigt väder. Det är bra att bryta ihop och komma igen:)) Bamsekram/Monne

    SvaraRadera
  3. Fint att du hittade hit Ia och som du ser så har jag lagt in din blogg i min lista.

    Monne..kom hit till mig och upplev fluffig julsnö :)) Nu var jag kaxig men jag tror faktiskt att denna snön kommer att ligga kvar.
    Vänta bara till slutet på januari då jag börjar gnälla över att snön aldrig försvinner hihihi

    SvaraRadera