torsdag 10 september 2015

Börjar att hösta in så smått


Börjar återigen med vy. Denna gång från hoppbacken.

Nu har jag börjat att klippa ner växter. Igår var det Riddarspporrarna och idag Iris sibirica. Måste försöka att ta lite varje dag så det inte blir bråttom då höstregnet sätter in.
Jag vet att man bör låta växterna vara kvar tills våren kommer men då mår jag så dåligt av att det är så mycket jobb i trädgården, så jag klipper ner dom nu på hösten och rensar rabatterna. Känns så skönt då våren kommer .

Idag har Kjell grävt bort busken som vi hade vid ingången och jag har lagt två plattor och på dom ställde jag en kruka. Lade lite sten vid plattorna och nu är jag nöjd.

Igår fick jag en blå Lunddocka och en vit av Inger V. Dom planterade jag vid staket-rabatten. Den röda låga och sena dagliljan som jag fick satte jag på motsatt sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar