onsdag 23 september 2015

Räddningsarbete


NU när hösten har kommit och jag klipper ner växterna så måste jag försöka att rädda det som är möjligt. Vår älskade schäferkille Zebbe tycker tydligen, att då det inte syns några växter så gäller inte förbudet att springa genom rabatterna - till min förtvivlan.
I våras då kom jag på den smarta ide'n att sätta växtstöden runt rabatterna (de som jag är extra rädd om)och så drog jag snöre mellan stöden. Zebben fattade vad det betydde men han är ju en fena på att hoppa så han kunde ändå ta sig över rabatterna under sitt vilda springande runt i trädgården.

Jag funderar på att göra likadant nu för hösten men dilemmat är att OM vi får en normal vinter så kommer snön att bli högre än växtstöden och då är risken stor, att Zebben inte ser stöden och kan fastna eller slå i dom och då kan det bli benbrott eller något ditåt. Jag vill ju att han ska få "rejsa" runt som han vill men jag vill även ha mina växter kvar så vi får se vad som händer..

Måste ju visa en bild på min snygging

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar