måndag 7 september 2015

Lite svalare ute nu


Nu när temperaturen ligger runt 15-17 grader så kan man äntligen nyttja altan. Under heta sommardagar är det olidligt att sitta där men nu är det skönt.

Nu till mitt fortsatta arbete.
Idag har jag grävt upp en gammal daglilja som planterades för 15 år sedan. Gissa om den satt hårt. Ojojoj, vad jag slet. När jag väl fått upp den (det blev sex delar) så ska ju alla små rottrådar bort och det är minsann inte lätt då de är som ett trassel. Dessutom var det bara torv av jorden. Nåja, nu är det gjort.

Funderar på att sätta några Hostor där istället för dagliljan och Irisarna som nu är putsväck. Vi får väl se vad det blir.

Var in på Lidl och köpte lite tulpanlökar. Nu behöver jag inte leta platser för att få ner lökarna, för nu vet jag att det är tomt mellan växterna. Nu ska jag bara tänka till lite innan jag stoppar ner lökarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar