fredag 4 september 2015

Mera höstjobb


Nu har vi satt upp ett stängsel mellan grannen och oss. Det är av säkerhetsskäl för Zebben. Jag vill inte riskera att han jagar en katt och hamnar på gatan med risk för bilträff. Dessutom så har grannen ofta deras sons hundar och vi vill inte riskera att dom ryker ihop.

Nu till jobb. Jag har grävt bort Iris germanica, den gamla vanliga lila/gula, Vårkrage, den gamla dagliljan Flava och Brunnävan. Hade tur och växterna hämtades av en trädgårdsvän. Det känns bra, för det är inte roligt att köra växter till soptippen men ibland har vi gjort det.
Så här såg det ut innan rensningen


Jag delade H.Joan Senior och satte den där den gamla Flava stod. Flyttade bak Trädgårdsnattviolen så den inte stod inpå brudslöjan. Grävde upp en Rudbeckia Magnus och satte in den och flyttade bak den vita blod...nu är det sådär igen, att jag glömt fortsättningen på namnet.

Nu ser det ut så här


Nu finns det plats för de pioner som jag väntar på och den blå ploxen samt vitlysing.
Vitlysing hade jag för några år sedan men av någon anledning har den blivbit bortrensad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar