söndag 21 februari 2010

Drömmer om vår

Snön döljer det mesta i trädgården och jag fasar för att den ska ligga kvar längre än den brukar. Fasansfulla tanke.
När jag tittar på bilder från förra vintern, så ser det nog ganska lika ut. Det måste betyda, att vi hade lika mycket snö i fjol och då var det snöfritt till sista april och tidigare än så brukar vi inte bli av med snön. Det innebär två månader med snö...suck suck.
Det röda krysset på bilden visar var trädgårdssoffan är - väl dold under snön.



Roar mig med att plocka bort trädgårdsbilder som inte fyller någon funktion och då hittar jag lite av varje.
Denna bild är från 2005. Ingen vacker bakgrund med grannens fallfärdiga skjul men det kan inte hjälpas.

5 kommentarer:

  1. En rabatt helt i min smak, kanonläcker med de höga riddarsporrarna högst upp. Snyggt med gräsmattan alldeles nyklippt som inramning. Grannens skjul skiter vi att titta på;))
    Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig rabatt! Riddarsporrarna sticker upp som utropstecken, fast lugnt och harmoniskt i färgerna.
    Och jag håller med Monne angående grannens skjul...
    Mvh Elinore

    SvaraRadera
  3. Du Bitte, snödjupet är hälften luft. Det är bara fluff. Efter några varmdagar sjunker det snabbt ihop. Tänk på att vårens växter behöver tövattnet för att kunna växa. Vår Herre har en mening med allt här i världen. Även om det käns hårt ibland. gurkeva

    SvaraRadera
  4. Härlig rabatt. Gillar när jorden inte syns mellan plantorna.
    En riktigt 'Shabby Chic' bild med det 'fula' skjulet i bakgrunden ;-))
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Ja tänk va vackra riddarsporrar är och ändå så räknar man dom som struntväxter...men jag gillar dom verkligen:)

    Eva, tänk vad du kan glädja mig.."det är bara fluff". Det är ju sant. Vi har inte haft en enda tödag sedan snön kom, så våren borde komma snabbt NÄR den kommer

    SvaraRadera