söndag 28 februari 2010

Häcken blev ett staket

Sommaren för tre år sedan, då skulle ena grannen bredvid oss dra in fjärrvärme och fibernät. Det medförde att vi var tvungen att ta bort vår gemensamma häck. Det var ingen märkvärdig häck, bara en vanlig karagan men det blev väldigt öppet. Jag som inte vill se mina grannar, har nu fått finna mig det.
Grävaren kunde inte gå på grannens tomt så dom gick på vår sida. Det såg bedrövligt ut men grannen snickrade ett staket till mig som tack för att jag accepterade att ta bort häcken.

Så här såg det ut medan häcken fanns som insynsskydd och dessutom gav den ett bättre klimat



och så här såg det ut efteråt



Den lilla trekantrabatten uppe i hörnet hade jag just grävt om. Där hade jag innan haft mina nostalgiväxter. Kom på att jag ville ha en liten barrhörna. Det här var alltså början.

Detta var innan...skulle haft ett foto där allt blommade i orange och gult men jag hittade inte bilderna från den tiden...bara detta.

5 kommentarer:

  1. Åh vad tråkigt att du miste häcken Bitte. Det var ju bra mycket lummigare då. Men staketet är inte illa det heller, men förstår ju att du ville ha den mer intima miljön med häck. Kan du inte sätta en ny innanför staketet eller stora buskar med jämna mellanrum? Annars ser det ju läckert ut med den stora frodiga rabatten i hörnet.Kram/Monne

    SvaraRadera
  2. Jo, jag har planer på en häck men jag har redan fyllt rabatten utefter staketet :)) får lov att flytta växter och börja om eller flytta till landet och börja på ny kula...vilken dröm :)

    SvaraRadera
  3. Ja Bitte nu sitter jag här. Inte läggdags ännu.
    Det var tusan vad det växer fort där uppe i norr. Hade nog planterat en ny häck eller vackra blommande buskar, men det är fint som du har det nu också.
    Ha det gott och trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Du kanske vill köpa min mammas hus i Bräcke? Det ligger i närheten av där Eijliff bodde. Hon kanske ska sälja det och flytta tilll en lägenhet i Bjästa(tanten börjar bli gammal). Huset är kallt och dragigt och i behov av underhåll, men det är vacker utsikt och en stor tomt att gräva på, nära till Sonja, Barbro och Ella får du också. gurkeva

    SvaraRadera
  5. Eva..om jag hade varit ägare till en sån där "körlapp" så hade jag nog nappat på erbjudandet:)Jag får nog fortsätta att enbart drömma om en trädgård på landet men drömmar lever jag nog länge på också.

    SvaraRadera