lördag 6 februari 2010

Dags att så

Igår kom fröerna som jag beställde från RaraVäxter, så nu ska dom sås. Flera olika gräs blev det och ett nytt försök med Dicentra scandens "Golden tears". Förra året ville den inte komma upp, fast jag tyckte inte att jag gjorde annorlunda då än tidigare år.
Det är dags att skola om en del av den tidigare sådden och några ska åka ner i kallgaraget OM dom inte börjat titta upp alltså.

Jag har gjort två beställningar på dagliljor (Hemerocallis). Jag har ju äntligen upptäckt tjusningen med spiders :)
Ska kolla in liljorna hos Verberghe, för några behöver förnyas. Det är så lätt att lökarna grävs sönder då jag flyttar på växter i rabatterna.

Vad trist det är att inte ha nya bilder att lägga in men det enda jag kan fota nu är snö och den är jag så utled på men snart kommer våren :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar