torsdag 5 november 2009

Blöt snö


Jag Skulle visa alla löv så det är tur att jag fotade igår för här har kommit blö snö nu på morgonen. Trappan och stenplattorna är bara blöta men i rabatterna och på gräset ligger det lite vitt. Visst sa jag igårkväll, att det kan få komma snö nu men då tänkte jag mig en vit kall och vacker snö.

Vi har ju våra fiskar i en stor tunna i kallgaraget under vintern. För deras del så började vintern i början av oktober. Tycker det är ett trist liv för dom att bo i tunnan men dom klarade förra vintern jättebra.
Jag måste kolla in dom emellanåt så jag vet att dom lever och så fort man lyfter locket så simmar dom runt...det är ju meningen att dom ska vila nu men ljuset gör dom nyfiken.
Det ska jag säga, att det är himla svårt att inte mata dom men jag vill att dom ska leva och mås bra så det blir ingen mat för dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar