tisdag 3 november 2009

Regnvått

Ja, denna dag är urtrist. Det är grått och småduggande och har blåst en del. Enda stället som det är trevligt på nu, är ute på altan. Där kan jag kura skymning. Har flera ljuslyktor tända och det ser så mysigt ut...men det är inte sån värme där, så jag har lust att stanna någon längre stund.

Jag har varit till begravningsbyrån och skickat in en sista hälsning på en fond. En (den tredje) av mina undomsvänner gick bort i förra veckan. Det är tungt att mista vänner som man växt upp med.

Nu ska jag leta bland alla mina bilder och se om jag hittar någon fin höstbild. Kanske måste jag ta kameran med mig ut i morgon.

1 kommentar:

  1. Fy så sorgligt att mista en vän, det har jag lyckligtvis ännu inte behövt att uppleva. Då kan man behöva att sitta på altanen en stund. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera