tisdag 10 november 2009

Färgkombinationer

Det här med att plantera efter en viss färg kan bli hur fel som helst och ibland blir det rätt utan planering.
Ni vet, då man TÄNKT (det där momentet där man använder hjärnan) och tror att NU blir det här superfint...å så blir det inte så.

I somras hade jag planerat precis vad jag skulle ha i de stora krukorna vid lilla sittplatsen. Jag skulle ha enbart svarta blommor...så snyggt det skulle bli..jovisst. Jag hade missat att kolla NÄR dom skulle blomma.
Växterna var: svart Kalla, chokladblomma, svart/beige krasse, svart gladiolus och svart dahlia.
Krassen blev vinröd/beige men det kunde jag aceptera. Kannorna blommade ut innan gladiolusen blommade och dahlian suck, den var inte svart och chokladblomman ville sig inte. Okej, nu blev det snyggt ändå men inte som jag hade tänkt mig.
NÄSTA år ska jag tänka till lite bättre.
Letade bilder men har lyckats städa bland växtmapparna och det resulterar i att jag inte hittar någonting...

1 kommentar:

  1. Fniss, visst är det typiskt när man VERKLIGEN anstränger sig för att få till det så skiter det sig ordentligt.

    SvaraRadera